Monday, July 23, 2012

5th sun B - 2


Subong ang pagahambalan naman naton gugma.  Sa tutuo lang natak-an na ako maghagi hambal sang gugma.  Siguro waay man nagkulang ang mga kaparian nga naglabay diri sa paghambal sini.  Matyag ko ang iban sa inyo namungol na sini.  Pero lantawa bala subong ang nagakatabo.  Siguro indi naman kinahanglan nga isasay ko pa sa inyo kon ano ang nagakatabo diri subong sa aton.  Tam-an ka hayag nga ang nagakatabo diri indi gid obra sang espiritu santo tungod kay indi mo makita ang gugma – remember the fruit of the spirit is love – indi away, indi yawyawanay, indi kahisa, indi pamigos, indi vote or gabut – gugma ang bunga sang espiritu.
Pero nagakatingala lang ako ngaa nabudlayan gid kita maghigugma.

Ginisipisip ko kon ngaa – kag sa akon pagpamalandong nadumduman ko ang pinakapopular nga love story subong, ang titanic, isa ini ka matahum nga love story nga posible makapakita sa aton sang aton kabudlayan sa paghigugma.
Ang istorya may apat ka importante nga characters sa diin nagarevolve ang love story.  Si Rose, ang nanay ni Rose, ang nobyo ni Rose nga si Cal, kag si Jack.
Una nga punto.  Ngaa nabudlayan maghigugma si Rose sa iya nanay.  Tungod kay gina-usar lang siya, gin-usar agud makapamayad siya sang iya utang, gingamit agud mamintinar niya ang iya status nga miembro sang alta sociedad, gingamit niya si Rose agud makaagom siya kag mamintinar niya sa gihapon ang iya poder, ang iya lifestyle.  Pero ano ang natabo.  Si Rose natublag, nabatyagan ni Rose nga indi na siya kahulag, nga daw gibutang siya sa isa ka suludlan, nga daw gihimo siya nga puppet nga ginapasautsaut sa kamot sang iya nanay, sa dikta sang iya nanay.  Kag ano ang natabo – tayan na lang siya naglumpat sa barko kag nagsuicide, nagasuluka siy kay gina-ipit sia kag tungod sini nalagyo sia tapat, nag-away sila tapat kag nagpahilayo sa iya nanay.
Mga utod amo ini ang nagakatabo kon gina-usar mo lang ang tawo nga daw ginahimo nga puppet kag pasautsauton sa imo kamut.  Masakit batyagon kon gingamit ka lang, kon gina-usar ka lang agud makuha niya ang luyag niya.  Masakit kaayo para kay Rose, masakit . . . ngaa kay ang tawo indi gamit, ang tawo indi ulusaron lang sa imo luyag – ang tawo anak sang Dios, anak kita sang Dios, manug-uga ka man ukon tag-iya sang lansa, agsador ka lang ukon haciendero – alalangay kita, ang Dios nagpakamatay para sa imo, ang Dios naghatag sa aton sang kahilwayan.  Kon ulusaron lang gani ang panan-aw naton sa tawo, kon amo ini kanubo ang panan-aw naton sa tawo, we could do so many dreadful things to the person.  Puede naton siya mapahog, sarang ta siya matapakan, sarang ta siya matampa, ma-into, mabakal, mainsultohan, matorture, mali-ab, sarang ta siya matayaan sang pusil, sarang ta siya mapilit sa luyag naton.
Nabudlayan kita maghigugma tungod kay kanubo sang pagtan-aw naton sang tawo.
Ikaduha nga punto.  Ngaa nabudlayan maghigugma si Rose sa iya nobyo nga si Cal.  Tungod kay ginapilit niya si Rose, higugmaa ako siling niya.  Ginganyat niya sang naga-inggat nga brillante, ginbakal niya sang iya kwarta.  Indi pa gid madala, ginpahog niya sang iya kapintas kag sang iya revolver.  Matuod napahipos niya si Rose, pero ano ang sa sulod sang taguipusuon ni Rose – indi gugma, sino ang buangit nga makahigugma nga amo na na ang ginbuhat niya.  Tilawi bala ang tawo nga nagacontra sa imo, kug-a siya kag singgana higugmaa ako karon tapungolan ta.  You do not make a person love you like that.  Kon indi siya magboto sang kandidato mo respetoha siya, iya na ya kinamatarung, ngaa mamilit gid kita, pamilit nga pamilit – amo ina ang ginatunaan sang gamo.  Bay-i lang da sia ya.  That is how you love a person – you acccept him as he is.  Lantawa sa sini nga Titanic, tungod sang ginbuhat ni Cal kay Rose nga kapintas, ano ang sulod sang taguipusuon ni Rose.  Ang sulod sa taguipusuon ni Rose amo ang nagabalingaso nga kaakig, she hated him, and not only that she hated everything that he does and everybody that he goes with.  You could not love a person like that and you could never make a person love you if you are like that.
Sa titanic kita ninyo, si Jack nagdaug, indi tungod kay guwapo siya, indi tungod kay manggaranon siya kundi tungod kay ginkabig niya si rose nga isa ka tawo, waay niya gin-usar, ginpasundan niya – malumpat ka sa barko sigi lumpat pero tandaan mo malumpat man ako upod sa imo – that is how Jack won the heart of Rose.  Waay niya ginpilit, waay niya ginpahog, waay niya ginganyat ukon ginbakal.  Jack treated her as a person.  Jack loved her as a person, he listened to her, he respected her as she is, kon ano ang luyag niya.  He did not coerce, he gave her freedom and in this freedom love, true love was born.
Baklon mo ang tawo, piliton mo ang tawo.  Indi. Lantawa bala si Jesus – ano ang ginbuhat niya – waay niya gintayaan sang binangon ang iya mga gintutun-an, waay . . . kundi nagduku siya kag ginhugasan niya ang ila mga tiil.  I will win you with my love not with my guns and goons, indi tungod kay ginapahog ko ikaw, hugasan ko imo tiil, kung indi ka pa gid satisfied magapakamatay ako sa krus para sa imo, to prove my love for you.  This is what Jesus has done and this is what God has done in order to win.  Si Jesus nagdaog sa eleksiyon contra kay satanas tungod kay ginpakita niya nga siya nakahibalo maghigugma to the point of dying to himself.

Subong ginaagda ko kamo sa pagpangamuyo upod sa akon, magluhod kita.
Lord kabudlay maghigugma, ako nga imo pari nabudlayan man maghigugma.  Naga-init ang ulo ko kon ang tawo indi magsunod sa akon luyag.  Kon kaisa natentar man ako nga singgitan sila, mulayon sila, kag kon may armalite ako natintar man ako nga paarakan sila.  But no Lord, you do not want us to be like that.   Nagpakamatay ka para sa amon, nagpakamatay ka para sa tanan.  Buligi kami sa paghigugma sa tawo bisan pa lain ang iya paminsaron sang sa akon.  Buligi ako sa paghiggugma sa tawo bisan pa lain ang iya kandidato sang sa akon.  Buligi ako sa paghigugma sa tawo nga mabudlay paintiendihon.  Buligi ako kay mabudlay maghigugma.  Buligi kami.

No comments:

Post a Comment