Saturday, July 21, 2012

21st sun A - 2


Kon kaisa, ilabi na gid kon adlaw nga Domingo katulad subong, kon kaisa ginapamangkot kita sang mga palamangkutanon nga kabudlay sabton.  Pareho abi, ngaa makadto gid ko sa simbahan para magsimba haw, puede man ko makapangadi diri sa balay, indi bala ang Dios yara sa tanan nga lugar?  Ti paano mo na sabton?  Dugang diri basi mamangkot pa gid, ngaa kinahanglan gid nga magsimba ako kag magkalawat para nga makapakig-angot sa Dios?  Puede man ako makapakig-angot sa iya sa kilid baybay ukon sa lugar nga mahipos?  Ngaa makadto gid ako sa simbahan?  Sa liwat kabudlay sabton.
Ukon basi may mamangkot pa gid sining uso na gid karon nga pamangkot, ngaa kinahanglan gid nga isugid ko ang akon sala sa pari agod mapatawad sang Dios?  Ngaa nga indi na lang ako magdirekta sa Dios?  Now how do we answer these questions?
Ang problema ugaling sa sining nga mga pamangkot amo ang direksyon sang pamangkot.  Ini tanan nga mga palamangkutanon nagasiling, ano gid bala ang luyag ko buhaton agod nga makapalapit ako sa Dios?  Ano gid bala ang luyag ko himuon agod nga maluwas ako?  Ano gid bala ang luyag ko patihan nga kamatuoran?  Ano gid bala ang luyag ko himuon agod nga matawag ako nga kristiano kag katoliko? 
Kon manotaran ninyo ang direksiyon sang aton pamangkot kita man lang.  Ano ang luyag ko himuon, ano ang luyag ko patihan?  Wala sia nagapamangkot sang mas importante nga pamangkot, ano ang luyag sang Dios?
Sometimes when you read newspapers nowadays one can find too much presumption on many catholics nowadays, a presumption for example that we human beings determine the means whereby we can reach God.  We presume that the Catholic Church is just a group of people who chose what to believe and put into a vote how we would act morally.  There is too much presumption going around that since the majority thinks that this is good then it must be good.  Sometimes some would even back up their argument by saying, look at the survey.  These presumptions merely show how far we have become ignorant in our understanding of the Church, how far we have become ignorant of our faith, its teachings and its morality.

Gani, husisaon naton ang aton mga balasahon karon nga adlaw.  Kabay pa nga ini magpaklaro gamay sang aton mga panghunahuna.
Ang aton nahauna nga balahason subong nagasaysay sang panugdaon sang Dios kay Shebnah.  Siling sang Dios, “kuhaon ko ikaw bilang hari.  Kag sa imo lugar pagatawgon ko si Eliakim, kag ibutang ko sa iya abaga ang yabi sang balay ni David - kon iya ini isira, wala sing may makabukas;  kon iya ini buksan, wala sing may makasira.”
Ining hitabo sa banwa sang Israel karon makita man naton sa pagtawag ni Jesus kay Pedro.  Si Jesus nagsiling, “ikaw Pedro bato, kag itugyan ko sa imo ang mga yabi sang ginharian sang langit.  Ihatag ko sa imo ang mga yabe sang Ginharian sang Langit: ang ihigot mo diri sa duta ihigot man sa langit, kag ang hubaran mo diri sa duta hubaran man sa langit.”
Ang yabe nagasimbolo sang awtoridad.  Ang tawo nga ginhatagan sang yabe, ang tawo nga naga-uyat sang yabe amo ang tawo nga gintagaan sang awtoridad.  Ang yabe ginhatag kay Pedro.  Ginhatag sa iya ang awtoridad, ang awtoridad nga nagahalin lamang sa Dios.  Gikan sa sini nga awtoridad nga nagahalin sa Dios ang simbahan gintukod.
Gani indi ang aton luyag ang nagadeterminar sang moralidad.  Indi ang aton luyag ang nagadeterminar kon ano ang kamatuoran.    It is not what survey says that makes a thing right or wrong.  It is God, it is what God wants as expressed by the one who holds the key.
Ano bala ang luyag sang Dios?  Importante ini nga pamangkutanon kon luyag naton magpalapit sa Dios.  Dumdoma si Saul, ang una nga hari sang Israel.  Naghimo sia sing maayo, pero ang kaayuhan nga iya ginguhat, kaayuhan nga iya luyag, kag indi kaayuhan nga luyag sang Dios.  Tungod sini ginkuha sa iya ang korona kag ginhatag ini kay Haring David.
Nami tani kon ang kaayuhan ginatakus kag ginabase suno sa aton luyag.  Tani nagakatulog pa ako subong, ukon at least nagapang-garden ako sang sa hagi ako diri kadto sa pag-misa.  Singganon ko lang ang Dios, upod ka lang diri tulog sa akon total lapad pa man ang akon katri.  Natak-an kamo gani nga makadto lang kamo diri kag magpungko dira, samtang ako ang nagawakal kag nagapreparar sang tanan.  Tani e, kon ang tanan nga maayo suno lang sa luyag naton.
Come to think of it, I would have supported the RH bill knowing that it would reduce the population and I would have more time for myself instead of dividing my time to so many.  It would have been good if we just confess our sins directly to the Lord so that I would not spend so much time listening to your sins and dispensing advices here and there.  Do you think you alone like that arrangement? I would have loved it more if it comes to that.  In fact I would have written to PCSO telling them that I have repairs here and there, I have to pay so many workers, I have to feed so many mouths.  I would have wanted that.  But the question is, does God want me to do that?  Sa luyag-luyag lang, luyag gid tani e, pero amo bala ini ang luyag sang Dios sa akon?
The church is not a question of what I want, but a question of what God wants?  To do that we have to look up to those who hold the key.


No comments:

Post a Comment