Friday, July 20, 2012

sto. nino C - 5


Sang bata pa ako, ginhimo ako ni nanay ko nga Santo Niño sang amon parokya.  Completo ang tanan – ginkoronahan ako, ginpabayu-an sang malaba kag puti nga panapton, ginbutangan sang pula nga kapa, pina-uyatan sang scepter sa tuo samtang ginauyatan ko ang kalibutan sa akon wala, kag ginpaprosesyon ako sa bilog nga plaza samtang nagasunod ang banda kag ang mga angheles.  That was the nearest thing I got in being treated as a royalty, daw principe ako.  Apang ang claro sa akon panumduman sa sadto nga hitabo amo nga pagkatapos sang seremonyas kadamo ang nagpangayo nga magpakodak upod sa akon – ang mga pariente ko, ang mga katekista kag aba pati ang amon parish priest – ang rason siling nila, angayan gid ako kuno, and believe it or not siling nila ka cute sa akon.  That was more than 25 years ago gani indi kamo magexpektar nga amo man ako sa gihapon subong.

Amo ini ang phenomena nga makita naton sa aton pamatasan, indi bala.  Kon bata pa gani kanami ulit uliton “abi smile smile smile” bisan waay unto ka cute man gihapon – pero kon daku na gani, magkulukadlaw lang dira sa kilid, sing-alan dayon – “ano tulok-tulok mo.” 
Bisan sa ido, kon totoy gani ang tanan luyag magsagod kag mag-atipan, kada adlaw paliguan.  Pero kon magdako na ang totoy, waay na sing may nagasapak, sili.  You notice that in our attitude - kon bata pa gani baw kauromol, kon magdako na gani baw kaurugot.
Amo ini ang rason kon ngaa tam-an kalapit sa aton kay Sto. Niño – ka cute sa iya.  Bisan diin ka lang subong may makita kita nga imahen niya. May ara nga nagabayu sang harianon nga bayu – may pula kag subong may green man – suwerte ina kuno.  May ara nga nakaluab, may ara nga nakauniporme sang pulis, may ara nga Niño nga dark brown nga daw ati – tawag nila Santo Niño de Mulato, kag may ara man gani nga naga-uyat sang bola sang lotto.  Kanami kon bata kay kacute, kanami – pero ano ayhan kon magdaku na ang bata?  Sigurado gid nga kon magdaku na ang bata indi na sia cute – apang mapabilin bala sia nga maayo- hatagan pa bala sia naton sing kasubong nga atensyon?
Ang aton ebanghelyo subong nahanungod sa isa ka bata.  Apang ini nga bata wala lamang nagpabilin nga isa ka bata.  Ang ini nga bata nagdaku, nagtubo.  Ang bata nga ginkurokungkung naton sa belen, ang bata nga ginkulukantahan naton sang Silent Night, nagdaku na.  Ang bata nga waay lang nagpabilin nga cute.  Amo ini sia ang Santo Niño.  Ang Santo Niño nga nangin Santo Kristo
Subong amo ini ang aton pamalandongan – growing up, tungod kay tanan kita dapat man nga magdaku kag mag-mature indi lamang sa aton lawas kundi sa aton man pamatasan kag sa aton pagtuo sa Dios.
Ano ayhan ang itsura ko subong kon ginsingganan ako kaian ni Msgr. Gamboa antes magmisa , “abi andy suksuk ka sang bayu sang santo nino sa misa, isuksuk ang kapa, ibutang ini nga korona, kag dal-a ini nga kalibutan.”  Sang bata ako kag amo to ang bayu ko siguro masiling man kamo, cute ako.  Pero subong kon amo man sini sa gihapon ang ipabayu sa akon ano ayhan ang isiling ninyo – nagbuang siya.  Why because that dress becomes incongruent to me.  Indi na ini bagay sa akon, indi na ako angayan sini.
Amo man ini sa aton pamatasan.  May mga pamatasan nga mapaabot naton sa bata kag bagay gid man ina sa ila, angayan sila sina.  Pero may mga pamatasan man nga ginapaabot naton sa mga hamtong.  Waay ako nagasiling nga kon hamtong ka na indi na ikaw ka hampang piko, ins ukon lumpiang mamadjong ka na lang.  No this is not what I mean. 
Para kay Jesus to be mature first of all means I have a sense of responsibility.  Don’t you know that I have to be in my Father’s house.  Being a messiah he knows what to do, he knows where to go, he knows how to prioritize things.  Amo ini for example ang problema sa kasal – pakasal lang pabungga ang himos nga daw fairy tale, loving loving lang, pamata lang, pero waay sang sense of responsibility, indi kahibalo magprioritize kag magsacrifice.  Matuod waay na siya nagapiko pero waay man sang sense of accountability sa iya kaugalingon – kigan mo pa, pahugon mo pa, pukawon mo pa, daw sa waay lang sa iya – now that is not being mature and that attitude is not congruent to yourself and to your age.
Of course not all people are like that.  I have seen so many mature people sa simbahan nga bisan ako pari daw nahuya na lang sa akon kaugalingon tungod sang ila kapisan.  Kadamo na subong ang makita naton nga mga tawo nga nagapatubo sang ila pagtuo even without the priest – sila mismo nagatuon sang bible, sang catechesis – there are even others who sacrifice time and talent para sa aton Ginuo and they are here in your parish.
Sang nagligad may nasugata man ako nga kilala nga nagpakambio sang iya dolyar bisan nubo pa sadto ang bili – iya kuno gamay nga sakripisyo sabat sang panghangkat sang gobierno agud indi na gid madugangan ang pagnubo sang peso tungod sang speculation.  This is maturity because maturity means I am involved, I am concerned, I can sacrifice.
Gamay man lang ini nga mga butang but these are signs of maturity – sinyal ini nga ang bata waay nagpabilin nga bata – waay nagpabilin nga nagpacutecute – but a mature person who knows what to do, who knows how to prioritize things, who knows how to act responsibly  – that he like Jesus should be concerned and busy with the father’s affairs.  Remember ang Santo Nino waay nagpabilin nga nino – siya nangin Santo Kristo. Subong man ini kuntani sa isa ka kristiano.


No comments:

Post a Comment