Friday, July 20, 2012

4th sun A - 1


Ano gid bala ang makapahalipay sa imo?  What can make you really happy?  Si Jesus nagatanyag sa aton sang algayan kag pamaagi agod madab-ot ang kalipay.  Iya gintipon ang iya mga gintuton-an, nagpungko sia sa kilid sang bukid kag ginsugdan niya ini sa pagsiling, Bulahan.  Ano ang kahulugan sang tinaga nga bulahan?
Ang tinaga nga bulahan halin sa tinaga nga Hebreo esher.  Esher kon sayuron nahamut-an sang Dios ang imo ginabuhat kag ina nga buhat nagahatag sa imo sang kalipay.  By calling what you did blessed, God does not only favor what you did but what you did, what you do, makes you happy, truly happy.  Gani para kay Jesus ano ang dalan sa matuod nga kalipay?  Duha ka butang - you know that God is pleased with what you are doing, and what you are doing for God makes you a happy person.  Siguro sa pagbuhat mo sini tanan para sa Dios indi ka magmangaran, indi ka mangin successful, wala natuman ang imo mga handum, nevertheless doing what you believe pleases God, makes you happy.  Thus you are pronounced blessed, bulahan.

Tungod kay subong nga adlaw, ang ikalima nga Domingo sang bulan gindeklarar luyag ko i-advertise ang akon kabuhi bilang pari as a way to happiness - I believe that God is pleased with what I do for his church and what I do for his church makes me happy.  Bulubug-at lang kon kaisa, mamingaw man kon kaisa, kag ugtas man ko kon kaisa but over-all I am happy with what I am doing for God.  Of course indi tanan nga nag-pari malipayon sa ila pagkapari.  Amo gani nga ang iban sa amon naggaguwa sa pagkapari sa pagpangita kon diin sila mangin bulahan - kon sa diin sila kag kon sa ano nga sahi sang kabuhi sila mahamut-an sang Dios kag mangin malipayon sa ila ginabuhat.  Kon ang may mga laon nga malipayon kag may mga laon nga hukawon, may amo man sina sa amon nga mga pari.
Ako naga-obra sa seminaryo.  Daw sang san-o lang nga diri ako upod sa inyo.  Subong didto naman ako sa seminaryo.  Feeling ko daw pingpong.  Halin ako di, first assignment ko ginhalin ako to sa seminaryo, halin ako sa seminaryo ginhalin naman ako diri, halin diri balik naman sa seminaryo - pingpong.  Nami tani kon lawn tennis layo-layo gawa, pero subong pingpong
Sa pagkapari wala ka nagapili assignment.  Ngaa?  Kay kon ikaw ang nagapili kag magpalpak ka singganon ka sang iban, ti mamay mo.  Pero kon sila ang nagpadala dira sa imo kag nagpalpak ka, ti makasiling ti mamay nyo.  Joke lang.  Pero in reality when we obey where we are sent mabatyagan ko nga amo ini ang nahamut-an sang Dios nga akon buhatan, ang iya nahamut-an suno sa panan-aw kag pagbinagbinag sang aton superyor kag obispo.  After having been assured that this is what God wants from me, subong tinguhaon ko na lang nga malipay kon diin ako.  Mas budlay gid man kon ara ka sa seminaryo komparar sa parokya pero may mga butang man nga makalipay sa akon nga indi ko makita sa parokya.  Una may madamo ako nga kabataan halin dose anyos tubtob 22 anyos.  Sa subong 118 lang sila. 
Matuod damo akon kabataan pero ti wala man ko nagabayad sang ila tuition.  Sila nagabayad sina.  Kon ako sina ang nagabayad matyag ko malumpat na lang ako sa kampanaryo.  Siempre ang ila ginabayad kulang ina, kay hungod namon nga ginapanubuan kay ang kalabanan nga luyag magpari wala gid man sing daku nga ikasarang.  Amo ina ang rason kon ngaa nagapangayo kami amot sa inyo kag nagalibot kami sa mga parokya pangayo bugas kag iban pa.  Subong halimbawa 1.4 million ang amon projected nga deficit.  Pero sige lang kayod lang kami, mabal-an nyo lang na galing kon wala na gid solusyon, kay makita na ninyo ako sa ibabaw sang kampanaryo nga hana maglumpat.
Pero sige lang lipay ka man sa gihapon.  Kon luyag sang Dios nga dira ka indi ya man ka na pagpabay-an.  Kag matuod wala man kami ginpabay-an.  All I have to do is make myself available to him and be happy with what God provides me and it is always sa nasiling naton sa binisaya - bastante. 
Sang nagligad nga semana pag-abot ko pangita pundo, ginsugiran ako nga nag-irinaway naman ang kabataan.  Ngaa?  Kay may classmate sila nga mabaho ang tiil.  Ti samtang nagakatulog gintipunan nila kag nangadi sila sang prayer for the dead kay siling nila ang baho sang tiil daw patay nga kuko.  Ti nagbugtawan sila.  Nagirinaway, naghibi.  Ugtas ka man tuod pero daw ma-ihi ka man sang kadlaw.  Kon may athletes foot ka pangadi-an mo prayer for the dead.
This is called the seminary Sunday because we want you to be aware of two things.  Luyag namon una nga ipahayag sa inyo ilabi na gid sa inyo nga ginbendisyonan sang mga kabataan nga lalaki nga inyo tukibon kon bala may bokasyon sia sa pagkapari, nga inyo sia i-encourage nga magpari, nga inyo patubu-on ina nga bokasyon sa pagkapari.  Sang nagligad sang nagapangayo ako amot may ara didto nga nagsiling nga indi sia mag-amot kay sang nagligad nangayo sia nga misahan pero ginrasonan sia nga wala pari.  SUnggod sia.  Nami tani singganon, papari-a bala bata mo, ukon at least paryente mo para may mamisa sa imo sa oras nga luyag mo.  Ka diutay na gid lang sang pari subong.  Pila ka adlaw, tahumtahum tuod inyo simbahan, kon wala pari ti mahimo na man lang ini nga museo.  Subong nakasiyam kamo ka misa diri sa katedral, magaabot gid ang adlaw nga magadinasok kita diri kay tatlo na lang ang misa.  Ang rason, wala pari.
Encourage your young boys and young men to become priests.  Support them.  Subong ang tema sang aton piesta Forming pockets of Christian presence:  Faithful Stewards of God’s Manifold gifts.  Stewards of manifold gifts.  Stewards kon sayuron indi kita ang tag-iya.  Kon ano ang yara sa aton ina ginpahulam lang sa aton agod usaron naton nga may kaalwan para sa ikaayo sang tanan.  I believe this is how we train young men to become priests - make them generous, teach them to be happy and proud of themselves when they are generous, handa magpaambit, handa mag-share indi lang sang mga pagkabutang nga yara sa iya, kundi pati pa sang iya kaugalingon.  Tudloi sila nga mangin maalwan because that is the foundation of the priesthood - the willingness to share oneself, and even sacrifice oneself for others.
Finally I would like to appeal to your generosity.  You are stewards of God’s manifold blessings.  If God has given you more I would like to ask you to give more sa kolekta sa sini nga misa nga igabulig sang aton parokya para sa seminaryo.  Kon ginhatagan kamo sing daku maghatag man kamo sing daku.  This is not for me, that is why I am not ashamed to ask.  This is for the seminarians nga a few weeks tungod sang inyo bulig nadugangan naton ang pagkaon sa ila lamesa and we did that because of your help, because of the help of your parish.
So going back to the question implied by our gospel today: what makes you happy?  Ginpakita ko sa inyo ang akon obra sa seminaryo kag ginsaysay ko kon ngaa bisan sa amon subong kinawala nalipay man ako sa gihapon sa akon pagkapari.  Una tungod kay nagapati ako nga nahamut-an sang Dios ang akon ginabuhat para sa iya, kag ikaduha ang akon ginabuhat nagahatag sa akon sing kalipay.  The secret of happiness for Jesus lies on this:  you know that God is pleased with what you are doing, and what you are doing for God makes you happy.  Kon amo sini matawag ikaw sa linguahe sang biblia nga bulahan, blessed.

No comments:

Post a Comment