Sa aton
ebanghelyo subong makita naton nga nagpalapit ang isa ka aruon kay Jesus. Sang una ang aro waay sing bulong. Ginasiling gani nga sang middle ages kon
matalupangdan nga aruon ikaw, ginadala ikaw sa simbahan kag ginamisahan sang
requiem, kag ginabenditahan nga daw patay bisan buhi ka pa. Ginatawag sila nga mga living dead. Sa tiempo ni Jesus sa pagsunod sa kasugoan ni
Moises sa aton nahauna nga balasahon mas sobra pa gid ang pagtratar sa
ila. Indi sila makapalapit sa kay bisan
sin-o. Indi gani nila matago ang ila
masakit kay ginamandu-an sila nga gisi-on ang ila bayo, indi sila manghusay
sang ila buhok kag samtang nagalakat sila masinggit sila samtang
ginatabunanannila ang ila baba “mahigko ako, mahigko ako” – agud nga bisan layo
pa sia ang mga tawo makalikaw na sa ila.
Ang mga tawo indi man makapalapit sa ila, indi lang tungod kay basi
malatnan sila, kundi tungod kay mangin ritually unclean sila – kon sayuron pa
kon makapalapit ka mga pila ka dupa sa isa ka aruon indi ka pagpasudlon sa sinagoga,
ukon sa templo kay nalatnan ikaw sang ila kahigko. Masakit na nga daan ang balati-an nga ila
ginadala pero mas masakit pa gid ang pagtratar sa ila tungod sang ila
balati-an.
Apang si
Jesus naghimo sang isa ka importante nga butang para sa sining aruon. Gintandog niya sia. Sarang gid niya maayo ang
aruon nga wala nagatandog. Sarang gid
niya maayo yadtong tawo kon hambalan lang niya “maayo ka”. Pero ngaa gintandog? Ngaa ginhikap gid? Indeed
Jesus was not just healing the leprosy of the person. With his touch, he was healing the wounds
created by the long years of division and forced separation – ginaayo niya
pati ang pilas nga gintuga sang pagtabog, ginaayo niya ang pilas nga tuga sang
pagpaguwa, kag ang pilas nga gintuga sang malawig nga pag-utod sang kaangtanan
sadtong aruon sa iya mga kahagugma kag sa iya katilingban. This is
one of the greatest and also the harshest punishment given to a person. Dumdomon lang naton ang ginatawag nga
solitary confinement – nga ang isa ka priso, ginpriso na kag ginhamulag ang iya
pamilya, prisohon pa gid nga nahamulag sa iya pareho nga mga priso. Ukon dumdomon lang naton ang mga ginapamulong
naton sa mga kaanakan naton nga wala nagasunod sang aton luyag “indi ko na ikaw
pagkilalahon nga akon anak” – ang pag-utod sang aton kaangtanan sa ila sa
pagsilot sa ila. Amo man ini ang rason
sang ginatawag naton nga excommunication sa simbahan – ang pag-utod ang imo
kaangtanan. Kon kita magahimo sa dalagko
nga mga sala katulad abi sang aborsyon – gina-utod sang simbahan ang iya
kaangtanan sa imo. To be separated from your community, and in this case from the
community of faith, is the greatest and the worst punishment one can receive.
Apang
subong makita naton si Kristo nga nagatandog indi lamang sa pag-ayo sang aro
kundi sa pag-ayo sang naguba nga kaangtanan, sa pagpabalik liwat sang nabuong
nga relasyon.
Ano ang
panghangkat sa aton? Ginbuhat yadto ni
Kristo sa isa ka aruon tungod kay naluoy sia.
Isa ini ka kalidad sang isa ka sumulunod ni Kristo. Naluoy sia.
Para sa isa ka Kristiano ang kaluoy, ang pagpakita sing kaluoy is not a
sign of weakness. Sa baylo tanda ini nga
handa kita sa pag-ayo sang aton kaangtanan sa isa kag isa.
Kon
nagapanginbabaw sa gihapon kag sa malawig nga tinion ang kaakig kag ang kalain
sang buot sa isa kag isa then we prolong
each other’s agony because of the separation.
Nagapangakig kita kon nakasala ang iban sa aton. Apang ginatudluan kita ni San Pablo nga indi
pagpalawigon ang aton kaakig sa isa kag isa.
Hatred is prolonged anger. It is a sin because it prolongs the
separation and it destroys the community.
Ang panghangkat amo ang pagkaluoy, to
give each other a second chance, to heal brokenness agod ang naguba nga
kaangtanan indi magpabilin nga permanente.
No comments:
Post a Comment