Subong ginsaulog naton ang kapiestahan sang Santisima
Trinidad kag sa sini nga kapiestahan ginakilala naton nga ang Dios nga aton
ginatuohan isa, apang may tatlo ka persona:
ang Amay, ang Anak kag ang Espiritu Santo. Siguro sa subong nga panahon daw waay na gid
man kinahanglan nga i-explicar pa naton kon ngaa ang isa ka Dios may tatlo ka
persona, ukon ngaa ang tatlo nangin isa.
Bahin na ini sang aton ginatuohan, kag ginakilala naton ini sa tagsa
naton ka pagpanguros.
Ining pagpanguros mga utod, gamay lamang ini nga
simbolo. Ginabuhat naton ini pila ka bes
sa isa ka adlaw. Gamay lamang ini nga
simbolo sa bagay nga kon kaisa ginapatarasakan lamang naton ang pagbuhat sini,
apang nagapakita ini sa aton nga ang tanan, nagasugod kag nagatapos sa ngalan
sang Amay kag sang Anak kag sang Espiritu Santo. Ini isa ka pagkilala nga ang isa ka
Dios, Amay, Anak kag Espiritu Santo, amo
ang ginsugoran kag amo ang katapusan sang kabuhi, sa iya mga kamot ang tanan
nagahulag kag nagakabuhi. Paagi sa iya
kita gintuga, paagi sa iya kita ginluwas kag paagi sa iya kita ginhatagan sang
bag-o nga kabuhi. Gamay ini nga simbolo
apang amo ini ang kamunuan, ang pundasyon sang tanan naton nga ginatuohan.
Mga utod, sa nasiling ko kaina waay na gid man kita dapat
patpaton diri kon ngaa ang isa nangin tatlo.
Ang importante sa sining pagtuo naton subong sa Dios nga Santisima
Trinidad amo ang implikasyon sining pagtuo, ang iya kahulugan sa aton kabuhi,
ang iya katumanan sa aton kabuhi. Kay
kon kaisa nagatuo lamang kita, nagaya-ob lamang kita, nagasimba lamang kita,
apang ginakalimtan naton kon ano nga sahi sang pangabuhi ang nagakabagay sa
akon subong tungod kay ako nagatuo, ako nagasimba, ako nagaya-ob sa Santisima
Trinidad. Mga utod sa pagabot naton sa
langit ang Dios indi magpamangkot sa aton :
“Tyo Baldo abi recite pila ang Dios?”
“Isa ka tabungos.” bisan amo ina ang isabat mo baton man ina sa gihapon
kay ang importante sa Ginuo amo nga masabat mo siya kon paano mo ginakbuhi ini
nga pagtuo. Nagatuo ikaw nga siya Dios,
subong nagakabuhi ka bala subong nga may Dios ang kalibutan kag ang imo kabuhi? Nagatuo ikaw nga ang Santisima Trinidad amo
ang kamunuan, kag ang katapusan sang imo kabuhi, karon nagkabuhi bala ikaw
subong nga siya gingikanan sini tanan kag utang mo ang tanan sa iya? Nagkabuhi bala ikaw subong nga siya ang imo
katapusan, siya ang imo ginapadulungan, siya ang imo tuyo ukon may
ginapadulungan ka pa nga iban? Kahapos
magsiling nagatuo ako but we must
remember that there is a wide chasm, a wide gap between what we say and what we
do. Ang pagtuo ginapamatud-an lamang
sang kabuhi.
Tungod sining mga panghunahuna, mga utod, ang aton mga
obispo nagpadala subong sang sulat pastoral para sa aton sa paguiya sa aton
agud ining aton pagtuo sa Santisima Trinidad, nga siya ang Dios, siya ang
kamunuan kag katapusan sang tanan, siya ang tag-iya sang kabuhi, mapamatud-an
naton sa aton pagginawi. Ini nga sulat
pastoral isa ka comentario nahanugod sa sulat sang Santo Papa nga
ginatiguluhan, Evangelium Vitae ukon sa binisaya ang ebanghelyo sang kabuhi. Ini nga sulat nagapahayag sa aton nga “ang
ebanghelyo sang kabuhi, ang pagpakamahal sang kabuhi, yara sa kaundan sang
mensahe sang aton Ginuong Hesuskristo kag nagapanawagan siya sa aton tanan sa
pagtrabaho agud matigayon naton nga ang lubos nga pagtahud sa kabuhi sang tawo amo ang
mangin sadsaran sang nabag-o nga sosyedad.”
Mga utod ini nga mensahe ginasulit sa aton subong tungod kay
makita naton sa aton palibot ang mga pagpakanubo sang kabuhi sang tawo.
Ano ini nga mga pagpakanubo sang kabuhi?
Ginlista ini sang mga obispo. Una
diri amo ang pagpamatay sang mga lapsag
sa taguangkan sang ila iloy ukon aborsyon nga sa subong nakalab-ot na sa 65 miliones
sa tagsa ka tuig. May ara man nga mga
euthanasia ukon mercy killing sa diin ang mga tigulang na gid ukon ang mga
nagamasakit sang malala nga balatian ginapamatay na lang. Mabatian naton ini sa iban nga pungsod sang Europa
kag recently sa bahin sang Australia nga nag-legalize sini. Subong man yara ang pagpamatay nga wala sing
kabangdanan, ang pagpakanubo sang kabuhi sang mga kababayinhan kag mga
kabataan, ang kaimolon nga nagapakanubo sang dignidad sang tawo, ang
pagpalapnag sang mentalidad batok sa kabuhi paagi sa pagsakdag sang pangulohan
sang mga artipisyal nga pamaagi nga naga-upang sang pagbusong. Ini tanan kakulang sang aton pagtahod sa
kabuhi. Ini tanan kakulang sa pagkilala
nga ang Dios, ang Santisima Trinidad amo ang tag-iya sang kabuhi. Ining mga pagpamigos sang kabuhi isa ka
pagpamatok sa Dios nga amo ang kamunuan sang kabuhi kag siya ang nagahatag,
nagatugot sini. Ini nga mga pamatasan mga
pagpamatok sa Dios nga amo ang katapusan sang kabuhi, ang indi pagkilala nga
ang Dios lamang, ang makakuha, makapugong kag makabawi sini.
Tungod sini ang aton mga ka-obispohan nagahangkat sa aton sa
ngalan ni Kristo nga aton panindugan ining lakat sang paminsaron sang tawo. Ang aton mga pastor nagahangkat sa aton nga
aton pamatukan ining sahi sang mentalidad nga nagapatigayon sang kultura sang
kamatayon. Ang SantisimaTrinidad lamang
ang tag-iya sining kabuhi, kag gani kon nagasiling kita, “nagatuo ako sa isa lamang
ka Dios tatlo ka persona, Amay, Anak kag Espiritu Santo” dapat lamang nga
panindugan naton ining mga pagpakanubo sang kabuhi sang tawo nga gintuga sang
Dios. Panumdumon naton mga utod that the
issue here is the fact that this is fast becoming a mentality, a habit, a
belief that is becoming more and more
acceptable and agreeable nga nagatugot sa aton sa paghampang kag pagpakanubo lamang
sang kabuhi sang tawo.
Tungod sini ang mga kaobispohan nagtukod sang ulihi nga Domingo
sang Mayo nga amo ang ginatawag nga National Day of Life sa pagpamatok sini nga
mentalidad sang kamatayon kag sa pagbalik liwat sang pagpakamahal sang kabuhi
kasubong sang pagpakamahal sang Dios sang kabuhi nga amo ang iya nga una nga
dulot sa tawo nga iya ginahigugma.
Subong man ginatawag niya ang tanan sa pagkilala nga ang tagsa ka tawo gintuga
sa imahen kag sa larawan sang Dios kag dira sa iya nagapuyo ang Santisima
Trinidad, siya nangin buhi nga templo sang Dios. Ginatawagan man sang mga obispo ilabi a gid
ang tagsatagsa ka panimalay, ang mag-asawa nga dapat sila magkabuhi suno sa
ginatudlo sang Simbahan nahanugod sa responsable nga pagplano sang panimalay
nga bisan pa nagpili sila sanga maglikaw anay sa pagpangaanak tahuron gid nila
sa gihapon ang kasuguan sang moralidad kag magpabilin sila nga bukas kag
maalagaron sa kabuhi. Bukas sila sa
pagbaton kon ano man ang ginatugyan sang Dios nga kabuhi nga ila tatapon,
patuboon kag himakasan.
Mga utod, ining akon ginsaysay sa inyo isa ka pamaagi nga
makilala naton ang Dios, ang Santisima Trinidad nga Dios sang aton kabuhi, the
God of our life, the God of life. Paagi
sini makasiling kita sa iya sing hugot sa aton taguipusuon, tampad sa aton
ginasiling, kag ginapamatud-an sang aton kabuhi nga siya Dios, Dios sang akon
kabuhi, ang Santisima Trinidad, Amay, Anak kag Espiritu Santo.
No comments:
Post a Comment