Ano ang paghangup naton subong sang isa
ka hari? Ano ang kahulugan subong kon
ginakabig naton ang isa ka tawo nga hari?
Diri luyag ko ipresentar ang usage sang
tinaga nga hari.
Una, nadumduman ko anay, kung magsinggit
kami gani sing matunog sa amon mga bulig, si Lola masiling ina “Baw kon
manugonugo kamo daw hari kamo ba.” Ang
hari sa aton paghangop subong amo yanang mga tawo kon magmandar ukon magsugo daw si sin-o gid nga
awtoridad.
Ikaduha, may ara man kita nga action king
sang Philippine movies - si FPJ. Hari
siya kon sayuron amo ini siya ang pinakapopular, pinasikat, sa mga tumalan-aw
sang sini.
May ara man kita nga Queen of Jaro. Kon sayuron manggaranon ini nga makasarang
magpatahi sang tatlo ka trahe nga linibolibo ang bile
May ara man nga hari ng Tondo - si Asiong
Salonga, kon sayuron amo ini sila ang pinakapoderoso, ang pinakaisog sa sina
nga lugar, ang ginakahadlokan.
Mga utod amo ini ang apat pa lang ka
usage sang tinaga nga hari kag kon aton talupangdon si Kristo nga ginatawag
naton nga hari daw waay gid sing kwalifikasyon nga makatupong sa mga hari naton
subong.
Si Kristo kon magmandar siya kag magsugo,
indi gid man siya makasulod sa aton description sang hari kay indi bala
ginatawag siya nga malulo sing taguipusuon, kag daw waay man siya gani
ginapati?
Indi man siya makatupong kay FPJ sa
popularidad kag sa abilidad. Ginpapatay
gani siya tungod kay nangin unpopular siya, kag sa pagpapili ni Pontio Pilato
kon sin-o ang buy-an nga priso, ginpili pa nila si Barabas nga buyong.
Si Kristo indi man makatupong sa reyna
sang Jaro. Una nga bes indi bala nga
nagsiling siya nga maayo pa ang mga pispis kay may mga pugad. Kag ang iya gani ultimo nga bayo, ginpagabotgabotan
sang mga soldado, kag napatay siya nga nagabahag.
Indi man si Kristo makatupong sa kaisog
sang Hari sang Tondo. Waay siya tinawo
nga magapangapin sa iya. Kag ang iya armas, ahay, si Kristo bisan tres cantos
ukon batangenio waay gid.
Siguro makapamangkot kita, anano man ini
nga sahi sang hari si Kristo - indi popular, maluya, langloy, waay abilidad,
kon magmandar siya waay pa siya ginapati, kag waay kwarta. Sa ebanghelyo ginsuyaan siya sang mga tawo,
ahay naghipos lang gid siya.
Apang mga utod, sa pagkamatuod amo ini
ang rason kon ngaa hari si Kristo. It is precisely these attitudes that made
him king. Matuod, sa mata sang kalibutan
ang iya binuhatan iya sang tarantado kag
iya sang ultimo nga tawo, mga pamatasan nga indi naton makabig nga
harianon. Apang panumdumon naton nga ang
ginapakamahal sang kalibutan nga mga pamatasan, ginapakamalaut sang Dios. Hari
ang aton Ginuo tungod sining maluya nga mga pamatasan.
Ano ini nga pamatasan? . . . amo ini ang
ginatawag naton nga vulnerability - ang pagkahuyang. Mahuyang ang Ginuo kag tungod sang iya
pagkahuyang, tungod sang kaluya niya nga ang Dios nga Amay ginhimaya.
Gani mga utod kon gusto naton masunod sa
aton hari kinahanglan sundon naton ang iya pamatasan, sundon naton ang iya
kahuyang kay paagi lamang diri maagom naton, mapatabo naton ang ginharian sang
aton mahal nga hari. Makatingalahan nga
ang mahuyang magagahom sang tanan. Pero tandaan naton ang ginasiling ni Pablo -
It is in weakness that power reaches perfection. Amo ini ang misterio sang aton pagsunod sa
Dios - sa aton kahuyang aton maaguman ang ginharian. Panumdumon naton mga utod nga ang Dios iya
suli. Diin ka lang kakita sa mga
nagakalainlain nga relihiyon sa bilog nga kalibutan nga ang Dios nagtawag sang
iya kaugalingon nga kordero - lamb - waay nagangurob katulad sang leon, waay
nagapusnga katulad sang dragon, kundi naga meee. Maayo nalang tani kon toro nga karnero kay at
least may sungay nga ibato, pero kordero lang siya - anak sang karnero, lamb of
God nga kong iyawon mo nagapaayon lamang.
Paano kita karon mangin vulnerable
katulad sa Ginoo. Paano kita makasulod
sa Ginharian sang aton hari, nga ang iya kahimayaan naangkon niya sa iya
kahuyang. Duha lamang ka butang
Una, Vulnerability means I acknowledge
that I am weak. Ginakilala ko nga maluya
ako, makasasala ako, kag posible gid nga makasala ako. Vulnerable ako kon
makasiling ako sa imo, “Nagasalasala ako, indi ako kahibalo kon ano ang akon
himu-on, kapoy na ako kag nahadlok ako, puede mo ako mabuligan?” This is
vulnerablility. Ginakilala ko nga kong
waay ikaw, waay waay man ako, mabudlayan gid ako. Mga utod, whether we like it or not,
relationship is built up by vulnerability, an organization is built up when
each member feels vulnerable, and a community is formed when members feel
vulnerable - nga mahuyang sila kag kinahanglan nila ang isa kag isa.
Lantawa bala ang may mga macho nga image,
grabe nga authority figure, paghambal niya waay ka na bala may idugang pa kundi
magduko na lang kag maghuo bisan indi mo pa luyag. That person becomes unapprochable - sin-o man
ang luyag magpakigabyan sa imo nga pati kolor sang bayo ko diktahan mo, ukon
sin-o man luyag magpakigabyan sa tawo nga indi na mamati sa advise sang iban
kay daw siya lang ang sakto. Amo man ina
sa relationships, in building up organizations ukon ang pagbalay sang katilingban. Paano kita magmaayo kon ginadumalahan kita
sang isa lamang ka tawo nga waay nagapamati sa iya kaupdanan, nga dumdum niya
siya lang sakto, kag waay gid siya nagahimo sing sala. Hay, paano kita mangin
katilingban kon magtipon kita masigpataastaas sugid, pataastaas bugal. Mairinaway lang kita.
To be vulnerable however is different
because I could say to all of you “You know I could be wrong in this, please
help me.” And through this kind of
relationship, dependence begins and we become cohesive, and we could work as a
group. To be vulnerable is to open my
weakness, to open my wounds for all to see, to be open for correction, to be
open to learn from other people.
Vulnerability means makapatawad ako kay palareho man lang kita nga may
kaluya kag tanan kita kinahanglan man sang pagpatawad. And it is through these acknowledgement of
weakness that power reaches perfection. Vulnerability, meaning I acknowledge
that I am weak - amo ini ang una nga tikang agud masunod naton si Kristo sa iya
pagkahari - agud nga kita makasulod sa ginharian sang aton hari.
2. Vulnerability is to be simple in my
lifestyle. May nabasahan ako anay sa
travel brochure nga nagasiling - simplicity is mobility. Kon simple ka lang kuno mahapos sa imo maglumpatlumpat
kon diin ka magkadto. Amo ini ang advise
nila kon ikaw nagatravel - travel light, siling nila ukon, uba, laba, suksok
mala. Amo man ina sa pangabuhi kay indi
bala tanan kita mga peregrino sa ibabaw sang kalibutan. We have to travel light if we want to get to
where we are going.
We have to travel light kay mabudlay
magsunodsunod sa Ginoo kon madamo ang aton mga priorities, madamo ang aton mga
concerns, madamo ang aton ginaasikaso.
Lantawa bala kon ka rikot sang imo kabuhi - for example may nanawag nga
may meeting kita subong. Kon kaisa ang
aton reaksion amo sini - ay kasabad a pa-ilison mo naman ako. Kontani mahapos man lang ina mag-ilis, pero
kon indi simple ang imo kabuhi madamo pa ang agihan mo nga mga rituals - Halin
sa Hairdo, sa makeup, sa bayo, sa etc.
etc. etc. Macomplicar pa gid ini kon damo ang imo pililian. Ilis pa lang ina - magamo pa gid ini kong
madamo imo gina-asikaso, mga appointments, mga concerns nga iban asta sa ulihi
matak-an ka na magattend sang meeting.
Opps meeting pa lang ina - ano pa gid ayhan kon pagatawgon na kita sang
Ginuo sa paghimo sang apostolate, sang isa ak commitment. Hayy, kakapoy. Kakapoy kay kadamo kita sang concerns,
kakapoy kay misdirected ang aton priorities, kakapoy kay indi simple ang aton
kabuhi. To be vulnerable is to be
simple. Pamalandongan naton ini.
No comments:
Post a Comment