Saturday, July 21, 2012

29th sun A - 1


There is this book called A Man for all Seasons.  This book tells the life story of an English martyr named St. Thomas More.  St. Thomas More and King Henry the VIII, the kign of England, were very good friends, sa bagay nga ginhimo gani siya nga Chancellor sang hari, ukon sa aton pa subong Executive Secretary sang hari.  However trouble came when Henry VIII, who was married in the church asked the Pope that he be divorced from his wife Catherine .  The pope however would not permit him because he could not find any reason why and also to defend the sanctity of marriage.  Nangakig ang Hari kag sa iya ka-ugot binulagan niya ang iya asawa kag nagpakasal naman sa isa. 

Pagkatapos sini gintawag sang hari ang iya mga opisyales kag ang iya mga abyan nga magpirma sang dokumento nga nagadeklarar nga sakto ang iya ginbuhat sa pagbulag sa iya asawa kag sa pagpang-asawa sing bag-o.  Ang tanan nagpirma luwas lamang sang isa – ang abyan sang hari nga si Tomas More.  Pinilit siya sang hari, indi siya magpasugot.  Ginpahog siya sang hari, indi siya sa gihapon magpasugot, hasta sang ulihi ginpasaka-an siya sing kaso, gin-akusar siya sing treason kag ginpugutan sang ulo.  Waay man siya sa gihapon nagpasugot sa ginpangayo sang hari sa iya. 
My dear sisters and brothers this is what the gospel is trying to tells us.  Give to Caesar what is Caesar’s and to God what is God’s.   
Tanan kita may katungdanan sa aton pungsod.  All of us has obligations to the government.  We must respect our leaders, and we must respect the laws of our nation.  Because St. Paul said – all authority comes from God.  Tanan nga awtoridad nagagikan sa Dios.  Halin sa gamay nga mga regulasyon nga ginapatuman sa aton, no jay walking, no parking, ang nagakaigo nga pagsunod sang layi sa trapiko, hasta sa dalagko nga mga layi katulad abi sang sakto kag nagakaigo nga bayad sang buwis – tanan sundon basta nagakaigo ini nga layi nga nahimo kag nabase sa hustisya. 
Nadumduman ko anay waay ako kahibalo ginbaklan ako sang akon ginikanan sang gamay nga balalayan para kuno sa akon retirement.  Siling ko sa ila, bag-o pa lang gani ako naordinahan ginaplanohan nyo na ang akon retirement ba.  Pero waay ako kahibalo sini kag dugang pa diri waay man ako may nalung-ong sang taxation kay waay pa ini anay ginatudlo sa seminaryo.  Nabal-an ko lang ini sang ginpadal-an ako sang warning sang BIR nga may upod nga daku multa.  Kinadtuan ko ang BIR sa tuyo nga mag-ayo nga panubu-on ang kantidad.  Apang ginexplicar sa akon nga amo ini ang layi.  Sang ulihi nakilala nila nga pari ako kag sa tuyo nga makabulig ginsingganan nila ako nga istoryahon ang mataas nga opisyal sadtong opisina kay sigurado indi na ako pagbabayron.  Dugay man nga panumdum ko, apang sang ulihi nagpanginbabaw ang prinsipiyo, gani naghulam na lang ako sang kwarta nga igabayad sa buwis.  Dapat tahuron ang layi, dapat tahuron ang mga opisyales sang aton banwa tungod kay bahin ini sang aton obligasyon sa Dios.
Apang katulad ni Tomas More panganlitan magkonplikto na gani ang obligasyon ko sa banwa sa obligasyon ko sa Dios, dapat kahibalo man ako kon ano ang una nakon nga pilion kag ano ang una nakon nga hatagan prayoridad.  Ihatag sa hari ang iya sang hari, apang ihatag sa Dios ang iya sang Dios. 
Waay ini nagakahulugan nga waay labot ang akon pagserbisyo sa banwa sa akon pagserbisyo sa Dios.  Waay ini nagakahulugan nga waay labot ang simbahan sa buluhaton kag ginaobligar sang banwa ukon sang gobierno sa aton.  Sa baylo nagasiling ini sa aton nga panganlitan indi na magkasugot ang ginademanda sang Dios sa mga ginademanda sang gobierno, ikaw nga Kristiano dapat kahibalo kon sin-o ang imo unahon.  Ini nagapahibalo sa aton nga panganlitan indi na magkasugot ang ginademanda sang Dios sa ginademanda sa gobierno, ikaw nga Kristiano dapat ka makahibalo kung sin-o ang una mo nga pamati-an kag sundon.  Birth Control, sugal kag legalization sang gambling, divorce, mga layi nga possible makapa-guba sang dignidad kag kinamatarung sang tawo kag sang aton environment kag iban pa.  Sa sini nga mga instances dapat klaro na sa imo kung ano kag sin-o ang manginbabaw kag sin-o ang imo patihon.
May isa man anay ka Kristianon nga abyan kag alagad sang hari nga yara sa mataas nga posisyon.  Ang hari nagpasar sang indi makatarungan nga layi.  Gin-oponer ini sang iya kristiano nga abyan kay batok ini sa kinamatarung sang tawo kag sa kasuguan sang Dios.  Ang hari nangakig kag ginpaguwa siya sa iya posisyon.  Sa malawig nga mga tinuig ining tawo tungod kay waay na sing luyag magpalapit sa iya tungod kay ginkontra niya ang hari, nagmulumantinir, nag-imol kag nagkabuhi bilang isa ka mangunguma.  Isa ka adlaw naglabay sa iya hayubhayub ang mga matag-as nga opisyales sang hari nga sadto anay iya man  mga abyan.  Nagsiling ang isa sa ila, “kon kahibalo ka lang tani mag-ulu-into kag mag-ulu-itik sa hari, indi na kinahanglan nga mang-arado ikaw kag magpanggarab.” Ang kristiano nagsabat, “kon kahibalo ka lang kuntani mag-arado kag magpanggarab indi na kinahanglan nga maulu-into ikaw kag magulu-itik sa hari.”


No comments:

Post a Comment