Friday, July 20, 2012

20th sun A - 1


May kakilala ako nga isa ka babayi.  Indi kamo magkabalaka sixty plus na ang iya idad.  Laon.  Sang pamantan-on siya may ginhigugma siya.  Pero sa indi mahangpan nga mga hitabo, ang iya kahagugma nang-asawa sang la-in nga babayi.  Ining akon kakilala naglakat man sa malayo, apang gindala niya ang matahum nga handuman sining ila pag-abyanay.  Madamo nga mga tinuig napatay ang iya asawa sang lalaki.  Natabuan man nga ining akon kakila nagbalik sa ila lugar.  Nagkit-anay sila kag ang paghigugma nga ginhupot sa taguipusuon, nangin katulad sang bulak sang morning glory, nagpamukadkad liwat.  Sang nagligad lang nga mga semana nagpakasal sila.  Pagkatapos sang malawig nga mga tinuig nga pagbatas; matapos ang malawig nga pag-agwanta sang kamingaw nga dala sining lost love, nagkit-anay sila liwat, nagpakasal sila nga duha - 60 plusang idad.
“O pag-ibig na makapangyarihan, hahamakin ang lahat, masunod ka lamang.”  Translation, love suffers all things, ang gugma makahulat kag makabatas sang tanan.

Mga utod, mahangpan lamang naton ang aton ebanghelyo subong paagi sa sining istorya de un amor.  Ginahigugma sang nanay ang iya anak kag amo ini ang paghigugma nga nagtulod sa iya sa pagpangayo sing bulig sa tawo nga indi gani niya kilala much less nakakilala sa iya.  Tungod sang gugma nagpadayon siya pagpangayo bisan pa daw gin-snub siya.  Gugma ang nagtulod sa iya sa pagpakidluoy bisan pa ginsaway siya nga masabad.  Gugma ang naghatag sa iya sing kaisog not to give up, bisan pa gincomparar siya sa isa ka tutoy.  This story is not about faith, this is not about prayer, this is not about persistence alone - isa ini ka istorya de un amor.  Isa ini ka istorya sang matutum nga gugma nga nagbatas kag makabatas sang tanan.  “O pag-ibig na makapangyarihan, hahamakin ang lahat masunod ka lamang.”
May ginapakalawat ako nga duha ka pamatan-on.  Sa akon rota sa pagpakalawat sang masakiton, duha lang sila ang 20 plus.  Ang isa drug addict nga nangin abnormal tungod sang epekto sang drugs, ang isa abnormal halin pa sang bata siya -indi makatindog, indi makausar sang kamot, indi makapaminsar.  One time sang nagabaston pa ako kag na-discourage na ako sa akon trabaho bilang pari, tungod sang akon man pisikal nga sakit, nakapamangkot ako, “paano ini nabatasan sang ila nanay, paano nila ini naagwanta nga kabudlay.”  Ang sabat - “father, bata ko siya.”  Gugma.  It is all there in the heart.  And right there and then I understood the particular demand of Jesus during my years of pain - nga kon may paghigugma sa akon taguipusuon mabatas ko ang tanan.  Sa sadto nga tion nag-untat ako sa pagreklamo sa Dios, nag-untat ako sa pagpangamuyo nga ayuhon niya ako - instead I asked only for one thing - Lord let me love, let me love because love suffers everything, love bears anything.
Subong mga utod, nagkari kita diri sa simbahan nga nagadala sang nagakalainlain nga problema - problema sa aton kabataan, problema sa aton bana ukon asawa, dala naton ang mga sakit sang buot, dala naton ang mga handum nga waay kahumanan, dala naton ang mga problema sa aton trabaho, we bring with us our sorrows, our pain - but today let us not ask God to take away our pain, let us not ask him to lighten our load - instead let us ask him for something more important - Ginoo buligi ako sa paghigugma, buligi ako sa paghigugma sang akon pamilya agud to bisan mag-abot ang waay ko ginapaabot, bisan mapuno kami sang kalisud tungod sang mga hitabo nga akon ginakahadlukan nga matabo sa ila, I will not give up on them because I love them.  Ginoo buligi ako sa paghigugma agud to nga bisan ano ang matabo sa akon trabaho, bisan sing-alan ako kag insultohan, bisan contrahon ako sang tanan, I will not give up on life, I will never feel discourage, I love what I am doing, and love will conquer everything.  Ginoo, buligi kami sa paghigugma sa imo, agud to nga bisan daw waay sing sabat ang akon pangamuyo, bisan pa nga nagabug-at tapat ang akon mga problema, I will not give up on you because with love I can bear to carry for you a thousand crosses.  Everything for love of you.
Kagabi sang isahanon na lang ako nakapamangkot ako sa akon kaugalingon - ngaa ginsabat sang Ginuo ang pangamuyo sadtong babayi, ngaa ginpahulat siya, kag daw gin-insultohan.  Ngaa?  Tungod kay luyag makita kag nakita ni Kristo ang sahi sang paghigugma sang Dios sa paghigugma sining babayi sa iya anak - Jesus saw the type of love which God has with his people in this particular woman.  Ang Dios nagahigugma sa aton with the same love - he never gives up on us.  Bisan pa ginainsultohan siya God continues to love us.  Panumdumon ko lang ang kakulangan ko bilang pari apang sige man siya sa gihapon hatag sa akon.  Waay niya ako ginpabay-i, waay ya man gin-withdraw sa akon ang akon pagkapari, waay man siya at least waay ya ako ginpahibalo nga naghinulsol sia nga nagpari ako.  Amo man ina ang paghigugma sang Dios sa tagsa tagsa aton - think of it, think of your past life and ask the Lord - Lord nga waay ka gid nagakadudla sa akon?  Why because of love - love can bear all things.
May isa ka monghe nga tigulang nga nagapuyo sa latagon.  One time nagtangla siya sa bukid kag nadumduman niya ang iya abyan nga hermitanyo nga nagapuyo sa bukid.  Siling niya, “bisitahan ko ang akon abyan.”  Kinuha niya ang iya sungkod kag nagdukoydukoy taklas sa bukid.  Sa tunga-tunga may nasugata siya nga pamatan-on nga nagpamangkot sa iya - “Brother diin ka makadto?” Nagsabat sia, “mataklas ako sa bukid kay kadtuan ko ang akon abyan.”  “Brother tigulang ka na, indi ka na makatakod, basi mahulog ka sa pil-as?”  Nagsabat ang monghe, “Toto ang akon taguipusuon nag-una na didto sa ibabaw sang bukid kag mahapos na lang nga magsunod ang akon maluya nga lawas.  My heart has gone there first and my feeble body will just follow quite easily where my heart is.”
Mga utod sa pagpauli naton sa aton mga balay kag makita naton nga amo man sa gihapon ang aton problema nga atubangon, amo man sa gihapon nga mga kabudlay ang aton sumpungon, dumdumon naton kon may paghigugma sa imo kasingkasing ang tanan mabatas.  When you go back home finding the same load on your shoulder remember that our prayers here may not make our lives easier, our struggle will not improve the stony road we trod, our tears will not clear the way, but love will make us persevering till the end whatever the condition of the road is, because our heart has gone there first, because we have loved.

No comments:

Post a Comment