Sang nagligad nga
tuig may mga babayi nga katapo sang Nagdilaab Foundation didto sa Mindanao nga
gin-kidnap sang mga Abu-Sayaf, si Millette Mendoza nga ginbihag sa sulod sang
61 ka adlaw kag si SP nga ginbihag sa sulod sang tatlo kag semana. Sang gin-interview sila sa Radyo Veritas kon
ano ang mga kabudlayan nga ila ginagyan sa sadtong pag-kidnap sa ila, isa sila
sa pagsiling nga ang pinakabudlay amo ang pagseparar sa ila nga duha. They were both separated from each
other. Kag sa sulod sang malawig nga mga
inadlaw sila nga duha nangin isahanon.
Paano nila na-survive ini?
Si Millette
nagsiling nga sang pagbulag sa ila nagtalang ang isa ka bag ni SP, kag didto
ini ginbutang sa hayub-hayub nga ginpateneran sa iya. Kag agod madula ang iya kahadlok sa iya
pag-isahanon iya ginsuksuk ang bayo ni SP nga iya kinuha sa sadto nga bag, kag
bisan gutok pa ini, gin-agwanta lang niya agod indi sia magpanumdom nga
naga-isahon sia sa sadto nga lugar.
Si SP naman iya
nagbatas sadtong pag-isahanon paagi sa pagdumdom nga ginapangamuyuan sia sang
madamo nga tawo kag madamo ang nagadumdom sa iya sa sadto nga tion. Amo ini siling nila sa interview ang naghatag
sa ila sang kaisog sa pagbatas sang sila nahamulag sa isa kag isa didto sa
kagulangan sang Mindanao upod sa mga Abu-Sayaf.
Subong nga hapon
samtang ginasaulog naton ang ikaduha nga adlaw sang aton novenario, aton
husisaon kag pamalandongan ang isa ka pundasyon nga pamatasan sang aton
ginahandum nga nabag-o nga simbahan dira sa mga gamay nga katilingban nga aton
balayon. Ano ining pundasyon nga
pamatasan kag panan-aw nga aton ginabalay kag ginapatubo? Amo ini ang ginatawag naton nga spirituality
of communion, ang sahi sang panan-aw sa diin kita tanan nga mga katapo sang
simbahan may kaangtanan kag may kahilabtanan sa isa kag isa bangod sang aton
paghiusa kay Kristo. Nga bangud kay kita
tanan ginbunyagan sa ngalan sang Amay, kag sang Anak kag sang Espiritu Santo
aton man ginakabuhi ang kabuhi sang Santisima Trinidad nga nagapuyo sa tagsa
naton ka taguipusuon – nga paagi sa bunyag bisan kita madamo kag
nagakalain-lain isa lang ka lawas, isa lang ka balatyagon, isa lang ka
panghunahuna. Amo ini nga spirituality
nga nagpa-survive kay Millet kag kay SP sang sila ginbihag. Ang bayo nga gutok nagpahanumdom kay Milette
nga wala sia nagaisahon, nga bisan lang ang kolor sang bayu kag siguro ang baho
sadto, naghatag sa iya sang assurance nga yara lang si SP sa palibot. Amo man ini nga spirituality nga
nagpa-survive kay SP – ang pagdumdom nga kadamo ang nagakabalaka sa iya, kadamo
ang ginakulbaan pareho niya, kadamo ang nagapangamuyo para sa iya
kaayuhan.
Sa kasubong man
nga eksperyensiya nasandig ang konbersyon ni San Pablo. The conversion of Paul was founded in the
same realization that Christians are connected with one another because of
their connection with Christ. “Saul,
Saul ngaa bala ginahingabot mo ako.”
Siguro, kon wala to kinulbaan si Pablo, siguro indi lang amo to ang
pamangkot niya sa tingog. Siguro
mamangkot sia, “sin-o ka imo ya, ang mga Kristiano iya ang akon ginahingabot
kag indi ikaw.” But it dawned on him, it
dawned on Paul nga sa iya paghingabot sang mga Kristiano, ginahingabot man niya
si Kristo. This is the spirituality of
communion.
Ang mga taga-India
may pinasahi nga greeting para sa isa kag isa.
Imbes nga masiling sila sa isa kag isa good morning ukon good afternoon,
imbes nga magsiling sila sini nagabow sila sa isa kag isa nga nagasiling:
Namaste, Namaste. Kon sayuron, the god
in me greets the god in you. Ang dios
nga yari sa akon naga-abi-abi sa dios nga yara sa imo. This is spirituality of communion in a
greeting.
Sa kasubong man
nga konteksto nga mahangpan naton ang ginhambal ni Kristo sa iya pagsaysay kon
ano ang matabo sa katapusan sang kalibutan sa iya pag-abot sa pagpa-in sang mga
karnero sa mga kanding, sa mga maayo kag sa mga malaut, kari kamo kay gingutom
ako kag ginpakaon ninyo ako, hubo ako kag ginpabayuan ninyo ako. Diin ina natabo, Lord. Nagasiling ako sa inyo kon ano ang ginabuhat
ninyo sa sini nga labing kubos, ginahimo man ninyo ina sa akon.
This is
spirituality of communion and it is by reason of our baptism in the name of the
Holy Trinity that we have become interconnected into one body. You are part of me. I am part of you.
Tungod kay ikaw
bahin nakon, since you are part of me and I am part of you, indi ko ikaw
makabig nga kompetensya, indi ako magkahisa sa imo, indi ako puede magkahikaw,
mahuya ako kon kaimunan ko ikaw tungod kay mas maayo ka sang sa akon, kay bahin
ka nakon, kag bahin ako nimo, sa pagkamatuod dulot ka sa akon.
This is
spirituality of communion. Amo ini nga
sahi sang pamatasan ang aton ginapukaw, amo ini nga sahi sang ispiritualidad
nga aton diskobrehon kag patubuon sa aton kaugalingon tungod kay ginbunyagan
kita tanan sa ngalan sang Amay kag sang Anak kag sang Espiritu Santo.
No comments:
Post a Comment