May isa anay ka panday nga ginpamangkot, “tiyo’y ano
ang ginaobra mo diri?” Kag ang panday
nga daw nagakulomoron kag daw may kaakig sa iya tingog nagsabat, “Nagaobra ako
sang salog!”
Sa ulu-unhan niya may ara man didto nga isa man ka
panday nga naga-obra kag ginpamangkot man sia, “tiy’oy ano ang ginaobra mo
diri?” Kag ini nga panday nagsabat nga
may kasadya kag kalangkag sa iya tingog, “nagaobra ako sang salog sang isa sa
mga pinakamatahum nga katedral nga gintukod para sa Dios.”
Ang aton ebanghelyo nagasaysay sang istorya ni San
Juan Bautista nga suno kay San Markos amo ang kamunu-an sang ebanghelyo ni
Jesukristo. Katulad sadtong pamuno naton
nga istorya, kag sang tagsa ka istorya sa sining kalibutan, ang kabuhi sang
tawo ukon ang pagpatindog sang edipisyo wala nagasugod sa human, kundi ini
naghalin sa isa ka gamay nga bato nga ginpahamtang nga mangin bahin sang salog
nga nangin bahin sang daku-daku nga edipisyo.
Subong
man makita naton nga ang kabuhi ni Jesus wala nagsugod nga human na ukon dira
lang sa pagbun-ag sa iya. Nagsugod ini kay Juan Bautista, nagsugod
ini sa mga damgo kag paglaum sang mga propeta sa daan nga kasugtanan sang
santos nga kasulatan, nagsugod ini bisan pa gani sang pagtuga sang kalibutan sa
diin si Eba kag si Adan ginsaaran sang isa ka Manluluwas. Ang kabuhi ni Kristo nagsugod na sa panghunahuna kag
plano nga ginbuko sang Dios sa wala pa makaumpisa ang pagtuga sang
kalibutan. Kag sugod diri sa kamunoan
sang maragtas sang kalibutan ang tanan nga mga hitabo, ang tanan nga mga ginpanghambal,
ang tanan nga gintinguhaan, kag ang tanan nga gintagna nagapadulong sa sinang
iya kapupun-an nga ang Mesiyas matawo sa kalibutan. Ang Dios yara sa aton tunga, kag sia padayon
nga nagahikot sa istorya sang aton kalibutan tubtob nga mahatagan sang bug-os
nga katumanan ang iya mga plano. Everything in the world started out small,
a small spark, a small dream, a small act of kindness. Ang tanan nagsugod sa iya gamay nga kamunoan.
Ano ang kaangtanan sini nga mga panghunahuna sa
aton karon kag sa aton pagsaulog sang panahon sang Adbiento, ang panahon sang
pagpaabot?
Una, Ang tanan nga nagakatabo sa aton kalibutan
ginagiyahan sang Dios. May isa anay ka
tawo nga sa pila ka tuig wala gid sia nagbutang sang mga dekorasyon para sa
krisma kay siling niya “pigado subong, tam-an ka mahal sang mga balaklon, gani
wala nagakabagay ang pagpangdekorar sa aton balay.”
Kahapon sang nagsugilanon sila sang iya abyan
yadtong tawo nakamarasmas nga kada tuig daw nagapigado man lang kita nga
nagapigado. Kada tuig ang ginahulat nga
kahamungayaan daw wala man naga-abot.
Dugang diri nagalala nga nagalala pa gid tapat. Gani yadtong tawo naghimo sang resolusyon –
“mangdekorar na lang ako kay kon maghulat pa ako nga mag-asenso ang Pilipinas,
pamatyag ko patay na ako.”
Kalabanan sa aton karon may kasubong nga panan-aw
sa hitabo. Pirme na man lang kita
naga-antus. Dayon ang ginahulat naton
nga kaayuhan kag kahamungayaan daw wala man naga-abot. Siguro iban sa aton natak-an na sang
hulat. Kag sin-o lang abi ang wala?
Sa sini nga mga hitabo nagasalig bala kita nga ang
Dios padayon nga nagahikot sang tanan santu sa iya plano? Sa sini nga mga kahimtangan sang kakulang
sang paglaum, makasalig pa bala kita nga may Dios nga nagapalakat sang aton
panahon kag bwasdamlag? Nga ang tanan
nga aton ginabatas subong may katapusan; nga ang tanan nga aton ginatinguhaan
subong may kapupun-an? Nga ang tanan nga
aton ginahandum subong kag gintuohan may katumanan? Yara ang aton kabuhi sa kamot sang Dios –
padayon sia nga nagapanghikot, padayon sia nga nagatuytoy sa aton.
Ikaduha, nagapadulong kita tanan sa ginplano sang
Dios, apang tungod kay kita may kinamatarung, sarang nga sa sining panglakaton
nagabulig kita nga mahuman ini, ukon sarang man nga nagapamalabag kita sa
katumanan sini tanan.
Katulad sang istorya naton sa pagbukas sining
pamalandong, posible nga nagapanumdom lang kita nga ining aton paghimakas para
man lang ini sa isa ka bahin sang indi ko makilala nga nga edipisyo. Apang posible man nga sa pagbuhat mo sang
gamay nga hilikuton sa pagpamutang sang salog nakilala mo nga ining imo nga mga
ginabuhat, gamay nga tuod nga bahin, apang ginakilala mo nga ang inyo tanan
ginapatindog amo ang templo sang Dios.
Indi lang salog, indi lang isa ka bahin sang salog, kundi ang salog sang
katedral para sa Dios.
Amo man ini sa aton tagsa ka buluhaton. Ang iloy nga nagatudlo sing may kaukod sang
katekesis sa iya bata magdumdom lang nga kagamay man lang sang iya gina-obra,
apang wala sia makatalupangod nga sa iya pagbuhat sini ang iya mga kaapohan,
pati na ang kaapohan sang iya mga kaapohan magatindog kag mabalay sa ibabaw
sining bato nga amo ang iya anak nga iya gintudluan karon sang katekesis. Gamay nga panugod apang daku ang iya mabuhat. Ang bata nga gintudluan sang katekesis
magadako kag magahamtong, kag magatudlo sa iya man kabataan, kag ang iya
kabataan magatudlo man sa ila mga kabataan.
Ang ginasugdan naton subong possible nga indi pa
gid klaro ang iya sini padulungan, apang nagasalig kita nga kon ginabuhat
lamang naton ang aton bahin, ang Dios nga nagapalano kag nagapanghikot sini
tanan magadala sini sa iya katumanan.
Si San Juan isa lamang sa mga bato nga ginpatindog
sa paghanda sang pag-abot sang Ginoo.
Kita man katulad niya mangin bahin man sining dalagku nga plano sang
Dios kon kita handa sa paghalad sang aton kaugalingon agod ining Diosnon nga
plano mahatagan katumanan.
Sa sining panahon sang Adbiento, kita ginahatagan
sang panan-awan sa mga ginabuhat sang Dios sa aton kabuhi – ang tanan may
padulungan, ang tanan bisan ano pa kagamay may importante nga bahin sa maragtas
sang kalibutan kag sa iya sini kapupun-an kag kahimpitan sa panahon sang Dios.
No comments:
Post a Comment