May
isa anay ka tawo nga nagpalapit sa pari sa pagkonfesar. Siling niya: “Father, Bendisyoni ako kay nakasala
ako. Ay abaw Father, palapamuyayaw gid sa akon. Indi
ko gid mapunggan ang akon baba - nagapamuyayaw man ako sa gihapon. Pero subong Father, sugiran ta ka, indi
na gid ako mamuyayaw. Hijodipuga Father, indi na gid ako mamuyayaw. Bisan
mag-inano pa Father, ah, #%#%^& indi na gid ako mamuyayaw.”
Siguro
mga utod makayuhum man kamo sa sahi sang paghinulsol sining tawo, apang
talupangdon naton nga kon kaisa amo man kita sini. Indi manegar nga may mga situwasyon sa
aton kabuhi nga ang aton ginahambal ukon ang aton ngalan waay nagasanto sa aton
mga ginabuhat. May mga bes
man nga ang aton ginabuhat sa sulod sang simbahan indi man makita sa aton
ginabuhat sa aton balay, sa aton opisina, sa aton olobrahan. Subong si Juan Bautista nagasiling sa
aton “magpamunga ka bilang pamatuod sang imo paghinulsol.”
Matuod
man mga utod, ano man lang magsiling, “praise the Lord”, ukon “Ginoo
nagahinulsol ako.” Mahapos
man lang magsiling sini. Ano
man lang magpanguros kada labay mo sa simbahan; mahapos man lang magpapilit
sang sticker sang aton religious organization sa wind shield sang aton salakyan, kag
kahapos man lang maghatag ebidensiya nga ikaw binunyagan nga Kristiano - dira
sa aton opisina tag-viente pesos man lang ang baptismal certificate - o
Kristiano ka na. Apang ang
ginapangita sa aton subong amo ang bunga - bunga nga magapamatuod sang aton
paghinulsol, bunga nga magapamatuod nga kita mga Kristiano.
Kag
ano ini nga sahi sang bunga ang ginapangita sa aton subong? Diin ini makita? Ano bala ang palatandaan nga kita
naghinulsol kag nagbiya na sang aton mga sala?
May
isa anay ka buyong nga masami lang nagahatag sing gamo sa ila nga baryo. Pirme lang hubog, nagapangita away kag
nagapanglagas sang binangon. Kagamo
sini nga baryo tungod sining tawo kag amo ini ang rason kon ngaa madamo ang
nagalikaw sining baryo agud malikawan ang gamo, kag ang tawo nga nagapanglagas
sing binangon. Isa ka adlaw
may milagro nga natabo. Ining
buyong nag-intra sa Charistmatic. Nagkambio
siya, nagbuot siya, waay na siya nagapahubog, waay na sing gamo ang ila nga
baryo, kag for the first time naglinong ini. Kag dugang pa diri ang mga tawo sa
sina nga baryo nagnangin mapinangamuyon. Kada alas seis sang gab-i withour fail
waay na may nagalagaw sa sina nga baryo kay ang tanan nagapangamuyo sang santo
rosario, bata, tigulang, sa ila nga chapel. Natingala gid ang mga nagalabay sa
sina nga baryo, nga sang matapos lang maconvert ang buyong nga nagapanglagas
sang binangon, pati ang tanan nga yara sa baryo nagnangin matarong. Imposible,
siling sang kadam-an. Apang
sang ulihi natalupangdan ang kawsa sining hinali nga pagkambio sang bilog nga
baryo: Isa ka gab-i ang
charistmatic nga buyong nakita nga nagatindog sa puerta sang kapilya sang baryo
nga nagabantay sa mga nagapangamuyo - may dala siya nga binangon. Ginabantayan niya sing matutom ang mga
nagapanamuyo sang santo rosario sa ila kapilya.
Mga
utod, indi kasubong sini ang pagbiya sang sala. Indi amo sini ang bunga sang
matuodtuod nga conbersiyon kay bisan matuod may kalinong nga natabo kag may
paghiusa nga nagluntad sa baryo, apang ining kalinong tuga sang kahadlok nga
lagson sang binangon.
Sa
aton nahauna nga balasahon makita naton ang epekto, ang bunga sang matuodtuod
nga pagbiya sang sala - ang lobo nagdu-aw sa mga karnero, ang leopardo
magatulog upod sa tinday sang kanding, and tinday sang baka kag ang leon upod
nga magakaon, kag ang gamay nga bata magagiya kag magahampang upod sa
ila.” Sa malip-ot nga
tinaga amo ini ang tion sang paghiliusa - harmony - may maayo nga kaangtanan
ang isa kag isa, may reconciliation nga matabo sa mga kaaway, may maayo nga
pagtamod nga matuga sa tunga sang tanan nga mga tawo. Amo ini ang bunga sang conbersiyon -
amo ini ang prueba, ang ebidensiya sang pagbiya sang sala. Diri makita naton mga utod nga ang
conbersiyon indi lamang gali pag-untat sa paghimo sang sala kundi lakip diri
ang pagtuga sang maayo nga relasyon indi lamang sa Dios kundi pati na sa aton
isigkatawo. A converted man
becomes respectful, a converted man becomes sensitive to the needs of others, a
converted man becomes extraordinarily caring, a converted man becomes open to
people of all persuasions or beliefs.
Mabudlay
ini mga utod kon kaisa. Mabudlay
mag-relate kon kaisa sa aton mga kabulig, sa mga tawo nga manubo sa aton
panulok. Mabudlay magpamati
sa suggestion sang iban ilabi na gid kon sa imo pagpati mas maalam ka pa sang
sa ila. Kabudlay man magsuggest sa mga tawo nga dumdum nila sila lang ang
maalam. Mabudlay magbaton
kag magtahod sa imo mga kaingod nga indi mag-agree sa imo mga ginapanghambal,
bisan pa conbinsido ka nga ang imo ginahambal maayo. Mabudlay magbaton sa mga tawo nga
nagtamay sa imo sang una. Mabudlay
magpamati kag magtahod sang opinyon sang iban, ilabi na gid kon indi ako luyag
sini. Mabudlay magpakigbagay sa tawo nga nagpahayag sa imo nga sala ang imo
ginbuhat. In other words,
mga utod, mabudlay magpatabo sang harmony sa tunga naton.
Apang
amo ini ang ginapangabay sang aton mga balasahon subong, this is the condition
and the evidence of conversion. We
are preparing for the coming not just of the Lord, but primarily we are
preparing for the coming of his kingdom - sa diin ang tanan mahiliusa, ang
tanan magakabuhi sa paghidait, nga bunga indi sang kahadlok, kundi sang madalom
nga paghigugma kag pagtahod sa isa kag isa, sa diin ang tanan mangin isa ka
katilingban.
Gani
sa sining ikaduha nga Domingo sang adbiento, mangamuyo kita “come Lord Jesus,
dalidali ka kag ibalay ining harmony, ining paghiliusa sa tunga sang imo mga
anak.”
No comments:
Post a Comment