Saturday, September 12, 2015

Fiesta Guimbal, San Nicolas de Tolentino 2015



At one point or another sigurado ako nangayo man kamo sang mga milagro sa inyo kabuhi.  Inang tion bala nga nabutang ka na sa situwasyon nga nahimo mo na ang tanan, apang wala man sa gihapon sang kalubaran ukon alibyo ang problema nga imo ginapangatubang.  Nakaagi man ako sini pero indi gid man siguro pareho ka lala sang iban.  Pero naagyan ko man ang pagkadto sa madamo kag maayo nga mga doktor kag mga ospital diri sa Iloilo kag sa Manila.  Sang wala yadto alibyo kaagi man ako pamanyos gas, ihi (akon, indi iya sang iban), taghok sang kalachuchi, pamanyos ahos, luy-a, panghampol kasla, nagduom man ako liso sang balunggay nga sa pagkapa-it, nakakagto man ako kay Maruicio, buhi pa to sia sang una, sang ulihi sang indi na gid madala nagpabut-but man ako.  Amo na ang rason kon ngaa natak-an gid ako mag-atubang sa mga tawo nga ma-advise-advise sa akon kon ano ang himuon ko sa akon tiil.  Kanami singganon, nahimo ko na ang tanan.  But then that would be rude.  Pero tuod nahimo ko na ang tanan – pati konpesar every other day kay basi tuga ini sang akon sala, ay nahimo ko na, kaluluoy lang to sang una si Fr. Baur sa Santa Maria kag si Fr. Casey sa St. Clement’s.  Then you come to that point nga wala na, I have tried everything, natilawan mo na ang tanan.  Then you give up, kapoy na ako, you surrender, you wait for God to intervene, you pray to God for a miracle, you ask him to come and help you.


Sa pag-inagurar sang ginharian sang Dios ginbasa ni Jesus ang dinalan sa libro ni Isaias nga nagasiling – Ang Espiritu sang Ginoo yari sa akon.  Kag ginpili niya ako sa pagwali sang Maayong Balita sa mga imol, ginpadala niya ako sa pagbantala sang kahilwayan sa mga bihag, sa paghatag sing panan-aw sa mga bulag, sa paghilway sang mga ginapigos.
Sa amo sadto nga tion nga nagapangapkap ka sang sabat nangin makahulugan ini nga mga dinalan.  Si Jesus indi lang good news in general kundi good news for the poor.  Ang ginadala ni Jesus indi lang kahilwayan kundi kahilwayan para sa mga bihag, kahilwayan para sa mga ginapigos.  Ang panan-aw nga ginatanyag ni Jesus indi lang isa ka panan-awan kundi panan-awan para sa mga bulag kag indi makakita.
Kay paano naton mabaton ang pagkari ni Jesus nga isa ka pagbantala sang good news kon wala sang pagkilala kag pagbaton that things can be that bad in my life?  Kay paano ko makabig si Jesus nga manugdala sang maayong balita kon indi ko makita kag mabaton nga may yara sa akon kabuhi nga mga kabudlay, kakulang kag kapigadohon, nga ang Dios lang makapuno, kag ang Dios lang makasabat?  Ang pagbantala ni Jesus sang kahilwayan indi mangin kahilwayan kon wala sing pagbaton sang pagkabihag sa isa ka kahimtangan nga mabudlay kuhaon, kon wala sing pagkilala sang kabug-at sang pagpamigos nga ginabatyag.  Si Jesus indi mangin kasanag para sa akon kon wala sing pagkabulag, kon wala sing pagpangapkap kag pagkasandad sa mga kadulom sang akon kabuhi.  Jesus is offering words of comfort but what are words of comfort when there is no discomfort? Jesus comes as a worker of miracles, but what is the use of a miracle when there is no consciousness of a dire and pressing need which only a miracle worker can provide for and alleviate.  Ining mga pagpang-ayo, ining paghatag paglaum kag kasulhay, ining mga pagpanghilway, ining paghatag sang panan-aw tanda nga nag-abot na ang ginharian sa aton tunga.  Kag mabaton lamang ini nga may kalipay sang mga tawo nga nakatalupangod nga ang dutan-on nga ginharian kag ang iya sini pamaagi indi makahatag sang kabug-osan sang aton handum kag kinahanglanon.
Sang gindeklarar si San Nicolas de Tolentino nga Santo, sang Santo Papa nga si Eugenio Kwatro gintawag sia nga isa ka thaumaturgus par excellence, kon sayuron labing maayo kag walay tupong nga manug-obra sang mga milagro.  Ngaa?  Kay sa paghusisa sang iya kabuhi agod nga sia mahingalanan nga isa ka santo, natalupangdan nga sa 373 ka mga panugiron sang mga milagro sang Dios nga ginhimo paagi kay San Nicolas, 300 gid ang matuod, kag sa 300 nga ini ka mga ginpamatud-an nga mga milagro 25 gid ka mga patay ang nabanhaw.  Sa mga santos sia ang isa sa mga may labing madamo nga milagro nga ginbuhat.
Ang Dios lang ang makahimo sang milagro apang ginhatagan niya si San Nicolas sang labing daku nga privelehiyo nga mangin pinasahi nga alagyan sang madamo nga mga milagro.  Amo na kon ngaa itugyan naton si Fr. Sarge kay San Nicolas.  Kon kaisa nagapamangkot man ako sa Ginoo ngaa wala ko niya gingaan sang bisan gamay lang (wala man ko nagapangayo damo) bisan gamay lang nga share sang sini nga gahum nga makahimo man ako sang milagro.  Gina-imagine ko kon kaisa, abi-abi lang no, kon makapang-healing man ako, makapang-ayo man ako sang mga cancer, makapalakat man ako sa mga na-stroke, matyag ko dugay na namon napatapos ang building ang gina-paobra namon sa seminaryo.  Galing wala gid.  In fact nabantogan ako sa catedral sang una nga kon ako gani ang magbadlis, nagakapatay dayon.   
Miracles are signs of the kingdom, nga may mga kamatuoran sa aton palibot nga wala lang nabase sa naturaleza.  Mapatay na gid sia kuntani mo, siling sang doktor piho na gid - amo to ang natural.  Pero nabuhi sia kag naayo.  Mahulog na sia kuntani – amo to ang natural – the law of gravity, pero lumutaw sia sa hangin.  Miracles are signs that there is more to what our eyes can see, that there is more to what logic can understand, that not all things follow the natural consequence of cause and effect.  Amo gani nga ang mga milagro mga tanda nga nagatudlo sang presensya sang ginharian sang Dios – miracles point to God, miracles point to our human destiny which is the kingdom of God.  Indi ina para sa miracle worker, para ina sa mga tawo agod makilala nila, mabatyagan nila, madumduman nila ang presensya sang Dios kag ang aton matuod nga padulungan.  Kita mo ano ang ginsiling kay Jesus sang yara sia sa krus sa pagyaguta sa iya – kon sin-o sino na ang ginpang-ayo mo, indi ka gani kapanaog da.  Which also happened kay San Nicolas.  Sia nga nagpang-ayo sa isa lang ka tandog, sia nga nagbanhaw sang mga patay, nag-antus sang pinakasakit nga pag-antus sa sulod sang anum ka bulan.  Ang iya lang gid kalugpayan amo ang pag-uyat sang krusipiho sa iya dughan samtang nagahigda sia sa iya katre, kag ginasiling nga may mabati-an sia nga mga kanta sang mga angheles nga nagapahaganhagan sang iya kasakit.  That’s our miracle worker.
Kita diri indi mga miracle workers.  Abi bayaw kamot ang mga wala naga-obra milagro.  Bayaw kamot.  Ang wala nagabayaw nagamulo-milagro. We don’t have to be miracle workers – obra ina sang Dios, ginahatag niya ina nga dulot sa ila nga luyag Niya.  Indi ina para sa tanan kag indi ina para sa ila kaugalingon, kundi they become miracle workers agod mabantala ang presensya sang ginharian sang Dios sa aton tunga.  And we should praise God because of these miracle workers and his miracles. Apang katulad ko indi gid man kinahanglan nga milagrohan kita agod makaeksperyensyahan naton ang pag-abot sang ginharian sang Dios sa aton tunga
But we don’t have to be miracle workers to proclaim the kingdom of God.  We don’t have to be miracle workers to announce, to bring, to make present the kingdom of God in our community.  We can bring the good news to the poor, makahatag kita paglugpay, mapabatyag naton ang pag-atipan, ang pagkabalaka, ang malasakit, makahatag kita paglaum.  Makadala kita sang kahilwayan sa mga ginabug-atan, sa mga nabihag sa kaimolon ukon sa mga bisyo, ukon makabulig kita hubad sang nahigot nga pamensaron, nga mapahigot sa amo man sa gihapon nga situwasyon.  Makadala kita lain naman nga panan-aw, makadala kita sang kasanag, sang pagtuytuy, sang paggiya.  You can do so many things in the parish together, putting your resources to help and give hope to the poor.  You can do so many things in a personal level sugod sa inyo balay.  Pope Francis said you should at least have one poor person to live a better life.  Kada isa ka panimalay nga may ikasarang mapatu-on sang isa ka pamatan-on nga wala sang ikasarang sa kwarta.  Is this a miracle?  No.  But with this can you become good news to the poor?  Yes.  Can you bring freedom to those in bondage?  Yes.  Do you proclaim the kingdom of God?  Yes.

No comments:

Post a Comment